ff'kes een kort berichtje! - Reisverslag uit Iraklion, Griekenland van Kelly Koolen - WaarBenJij.nu ff'kes een kort berichtje! - Reisverslag uit Iraklion, Griekenland van Kelly Koolen - WaarBenJij.nu

ff'kes een kort berichtje!

Blijf op de hoogte en volg Kelly

16 November 2014 | Griekenland, Iraklion

Hey allemaal!

Hier ben ik weer.. Nu even een kort (ja deze keer echt!!) berichtje over de afgelopen 3 weken.

Een tijdje terug toen we bij Biscottino zaten, zagen we op de kaart dat je daar kon chocoladefonduen (!!) woehoee, dat gaan we is doen!
Dus op zondag 2 november was het zover: ontbijten met een chocoladefondue, haha. Het zag er super goed uit, melk/puur en witte chocolade door elkaar, waarbij stukjes banaan, cranberry's, ananas, koekjes, soesjes en wafelstukjes lagen. wow, zo dik heb ik me nog nooit gevoeld maar wat was het genieten zeg!! Tegen de tijd dat we weer naar huis gaan (over een maand een keer) gaan we nog is terug om het af te sluiten :D

Vorig weekend (7-11 & 8-11) zijn we een met z'n 2'tjes 2 dagen naar Chania gegaan, even lekker er tussenuit :) We boekten een hotelletje in de Old Town. Op vrijdag reden we rond de middag heen, na 2,5/3 uur in de bus te hebben gezeten, kwamen we eindelijk in Chania aan. Meteen even ergens lunchen want we hadden vort wel honger.. Daarna opzoek naar ons hotelleke, om de spullen af te gooien. We hadden het zo gevonden, ik wist nog de weg van de vorige keer toen ik er met Tom was. Eenmaal in ons hotel, ploften we op onze bedden waar we pas 1,5 uur later weer vanaf kwamen.. haha oeps, we hadden 't nodig denk.
't was een uur of 7 ondertussen, na ons opgemaakt te hebben om naar buiten te gaan. -Ze zouden ons toch is herinneren hier als 'die lilleke toeristen'- haha. We gaan op een terrasje zitten, met een heerlijk wijntje erbij! Ik ben vort aan de zoete rode wijn gegaan sinds mama en opa zijn geweest en we ergens dat hadden geproeft.. Mavrodafni, zo'n lekkere wijn! Ik wilde graag bij 't tentje van de vorige keer gaan eten, omdat het daar zo lekker was! Maar helaaas... het was gesloten. Dan even op Tripadvisor kijken, we hadden zin in italiaans eten (risotto). Wij een restaurantje gevonden dus hop daarheen. Voor Griekse woorden wat dit chique (voor onze woorden ook trouwens..). We bestelden een voorgerechtje en als hoofdgerecht een truffelrisotto. Oeeh die was lekker! We hebben d'r van genoten. Als 'toetje' kregen we een chocoladetruffel en een klein glaasje wijn. Die wijn ging d'r wel in!! die was lekker zeg, dus de naam gevragen natuurlijk haha.. die's in the pocket!
Na ons lekkere - luxe diner gaan we op naar het volgend terras. Ik bestel mijn lekkere wijn, en Simone het hare (die wijn van net bij de italiaan). We genieten van ons avondje onder 't genot van een lekker wijntje :)
Zaterdag beginnen we met een ontbijt in het hotel, da's ook is lekker- op een ander ontbijten! Daarna gaan we is door de old town wandelen, met regenachtig weer.. Heel veel wandelen wordt het dan ook niet haha. Rond een uur of 12 gaan we naar de bus, naar Koukouvagia. Want natuurlijk, nu we d'r toch zijn, moeten we daar nog een keer zijn geweest! Weer zo'n lekkere Juicy chocolate cake besteld, ik weet zeker, wanneer jullie hier komen en die proeven, jullie niks anders meer willen!
Hier nog een tijdje lekker op het terras gezeten -ookal was het best wel hollands weer..(Lees: regen regen en nog is wind daarbij) - Daarna terug naar de bus en naar huis.
't Weekend goed afsluiten met een etentje in een hele goede taverne. Ik heb genoten!!

De laatste weken zijn we redelijk vaak bij Biscottino te vinden; waar ze ontiegelijk lekkere chocomel's hebben; Karamel bijvoorbeeld! De Crêpes zijn alweer even geleden bedenk ik me nu.. Wordt het binnenkort toch weer is tijd om die te gaan eten!
De bediening is super aardig daar! 2 meiden in het speciaal. De ene hebben we vooral in het begin veel gezien, en de andere nu de laatste tijd. Die laatste gaat over een klein jaartje naar Nederland om te studeren. Super leuk! Ze wou al meteen wat woordjes weten, haha. Verder zijn ze daar super aardig en kennen ze ons intussen al.. :D -wat overigens ook niet zo heel gek is na zoveel weken-

Oja, gister over 4 weekjes ben ik alweer thuis.. Wat vliegt de tijd toch hier!! Ik geniet er zo van, maar vind het ook wel weer fijn om straks thuis te zijn. Gezellig, knus, leuk met familie, vriendinnen, Tom te zijn, gewoon weer met iedereen!

Kommende week heb ik een best drukke en leuke week, dus over een weekje zal ik nog een keer wat plaatsen over hoe het is geweest!
Maandag avond ga ik naar het daycentre voor autisme op onze stage. Hier mogen wij normaal nooit heen, ik ben benieuwd wat het is!
Dinsdagavond ga ik waarschijnlijk naar het woonhuis, waar ik ook weer echt naar uitkijk :)
Woensdag hebben we een trip met stage, dan gaan we met iedereen (kinderen en begeleiders) een dagje weg. We gaan naar Rethimnon, maar wat we precies kunnen verwachten is me nog een raadsel..
Donderdag een gewoon dagje stage, en 's avonds komen papa en Lian al aan! Die komen is kijken of ik 't hier een bietje red.. Zij blijven dan tot maandags. Daar heb ik ook al zin in, even lekker weer wat afleiding :)!
Als dat voorbij is, is het nog een kleine 3 weken.. dus see you all soon!

Ik zei het, een kort verhaal! - Voor mijn doen dan toch.. haha-

Byebye en de groetjes daar! :)

  • 18 November 2014 - 17:32

    Petra Quirijnen:

    Heey Kelly,
    Het is zo leuk om jou verhalen te lezen. Je kan straks wel een boek gaan schrijven haha.
    Jammer dat het zo ver weg is om het eten daar te proeven ;) Is dat iets wat je gaat missen als je weer terug in Nederland bent? Hopelijk is die wijn hier ook te koop anders nog iets wat je gaat missen. Is toch anders dan water ;) Doe je jouw lijstje aan Tom doorgeven voor kerst? Wij wensen jou fijne dagen met Lian en papa. Doe ze maar de groeten van ons. Geniet nog maar die paar weekjes dat je daar bent.
    Groetjes Petra.

  • 19 November 2014 - 20:28

    Kelly:

    Hey Petra!

    Leuk om je reacties te lezen, en om te horen dat je het leuk vind om mijn verhalen te lezen! Dat boek laat ik maar achterwege.. haha.
    Ja, ik zou willen dat ik het allemaal mee kon nemen, om jullie het te laten proeven! Ik ga het wel missen ja, maar toch is hollandse-pot ook wel weer lekker ;)
    Ik ga hier nog opzoek naar die wijn, zodat ik in ieders geval een fles mee terug kan nemen, het zekere voor het onzekere haha! Ja da's waar.. haha
    Die heb ik al even geleden aan 'm door gegeven, maar ik dénk dat ie onderweg is blijven hangen..
    Dankjewel, dat gaat wel goed komen, ik ga er van genieten. Ik kijk er echt naar uit! Ik zal ze morgen de groetjes doen :)
    Daar ook de groetjes aan iedereen!

  • 22 November 2014 - 14:01

    Marianne Van Der Put:

    Hoi Kelly,

    Ook wij hebben jouw verhalen met plezier gevolgd, jij kan met zoveel enthousiasme schrijven. LEUK!! Zelfs vaak gekeken of er al weer nieuws was.
    Leuk om te lezen dat het een geweldige ervaring is! Dat nemen ze je in ieder geval niet meer af.
    Gisteren Tom nog even gefeliciteerd, zijn feest was niet compleet....
    Geniet nog even van alles wat Grieks is, begint al echt te korten. Het is zo half december, dan zien we je wel weer.

    Groetjes van ons allemaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Iraklion

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 December 2014

Nog 4 dagen te gaan!!

25 November 2014

't Laatste bezoek..!

16 November 2014

ff'kes een kort berichtje!

28 Oktober 2014

Eindelijk, bezoek! :)

05 Oktober 2014

Crete-Life!
Kelly

Hey! Sinds 24 augustus zit ik samen met 2 klasgenootjes voor 16 weken in Kreta! Wij zijn hier om stage te gaan lopen bij een dagbesteding, we gaan werken met mensen met een beperking. Dit doen we in de buurt van Heraklion, de hoofdstad van Kreta. Ik ben benieuwd wat het gaat worden!

Actief sinds 25 Aug. 2014
Verslag gelezen: 510
Totaal aantal bezoekers 11574

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: