Samaria kloof - Reisverslag uit Iraklion, Griekenland van Kelly Koolen - WaarBenJij.nu Samaria kloof - Reisverslag uit Iraklion, Griekenland van Kelly Koolen - WaarBenJij.nu

Samaria kloof

Blijf op de hoogte en volg Kelly

20 September 2014 | Griekenland, Iraklion

Hoihoi!

'Tis alweer ffkes geleden zie ik..

Vrijdag 12-9.
Weekend! Niet veel op het programma, dus besluiten we om met z'n 2tjes naar de pedicure te gaan. We worden in mooie luxe rode stoelen gezet, we zetten onze voeten in een badje en dan relaxen, genieten zeg! Nagels worden gedaan, voetmassage en als laatste worden mijn nagels gelakt. Zo slecht hebben wij het hier nog niet :)
Verder een lekker rustig dagje, net zoals zaterdag.

Zaterdag.
Vandaag maar weer eens opstap! kijken of we die grieken van vorige week tegenkomen.. haha. Hopelijk niet! We gaan weer naar Island, het is er weer ontzettend druk. We hebben een gezellig avondje gehad, zonder grieken(!).

Maandag 15-9.
Vandaag een jaartje samen met Tom :)! Helaas kunnen we niet samen zijn om het te vieren..:( Over 5 weken komt hij hier heen, heb er super veel zin in!

Dinsdag 16-9.
'T is dinsdag, dat betekent; 2 van ons mogen er weer naar het woonhuis! Helaas ben ik niet de gelukkige.. :( Dus dat houd in dat ik alleen naar stage moet, voor het eerst.
Dat was een hele ervaring, spannend vond ik het niet maar het had wel iets. Toch is samen gaan wel gezelliger, op stage versta je namelijk niemand.. Ik ben namelijk nog geen expert in Grieks, komt nog.. :p
Ik heb op stage wel wat anders gedaan vandaag; bij een andere workshop gezeten. Nu bij keramiek: hier maken ze allerlei dingen met klei, echt super leuk! De kinderen draaiden balletjes en deze maakte ik in een schaal en een pot. Deze laten ze een paar dagen uit hardden en dan gaan doen ze deze in een speciale oven van 1000 graden. Heel leuk was het!

Woensdag: Vandaag weer bij mijn eigen clubje gezeten, weer het werk gedaan waar we al even mee bezig zijn. De kinderen krijgen zo nu en dan wel wat meer werk dan eerst, gelukkig. Maar naar mijn mening zou het nog beter kunnen. Zo gaan ze bijv. na de middagpauze (half 2) al opruimen en zijn ze om kwart voor 2 hiermee klaar. Dan zitten we tot half 3 letterlijk niks te doen (of spelletjes zoals Candy Crush of 2048).. Maar dat ter zijde, de kinderen leer ik nu steeds beter kennen. Het wordt steeds leuker en makkelijker om te kunnen communiceren met de kinderen! Een klein beetje in het Grieks, de rest met handen en voeten :)

Donderdag 18-9: Maria en ik hadden het vandaag over een van de kinderen, omdat hij elke dag zomaar ineens moet huilen. Maria zegt dan dat het geen reden heeft, maar vandaag legde ze uit dat het te maken heeft met zijn depressie. Ze vertelt dat hij eigenlijk anti-depressieva moet slikken, maar dat zijn moeder dat hem niet wil geven omdat hij dan kans heeft dik te worden..(bijwerking v/h medicijn) Toen ik dat hoorde wist ik even niet wat ik moest zeggen. Ongelofelijk... Zo gebeurt dat schijnt bij meerdere kinderen hier. Kun je dus na gaan hoe ze hier met mensen met een verstandelijke beperking om gaan.. Overigens zijn er ook die het wel gewoon nemen!! Maar dit verbaasde me toch wel echt..

Vrijdag 19 September.
Jeeeej! Vandaag gaan we de Samaria Kloof lopen!! Ik heb er zo veel zin in, heb er veel verhalen over gehoord en nu mag en kan ik het eindelijk zelf ervaren.
Om 7 uur rijden we aan, rond kwart over 10/half 11 komen we aan bij het begin van de kloof. Ik zet mijn stopwatch aan zodat ik bij kan houden hoelang we erover lopen, het schijnt namelijk gemiddeld 5/6 uur lopen te zijn.
Om half 11 beginnen we aan onze tocht. We beginnen op zo'n 1200 meter hoogte geloof ik, de eerste 2 km dat we lopen, dalen we flink af. Morgen spierpijn gok ik zo.. In deze afdaling, zijn al zo ontzettend mooie uitzichten! Het is gewoon niet te beschrijven, echt geweldig. Op een gegeven moment komen we bij een riviertje, deze komen we tijdens de tocht nog vaker tegen. Na een paar uur, komen we bij de echte kloof, waar we tussendoor moeten lopen. Echt, op z'n smalste stukjes was het 5 meter breed. Als je daartussen staat en omhoog kijkt, zie je de rotswanden van weet ik hoeveel 100'en meters hoog. Geweldig om dat te zien! Hoe mooi de natuur dan is.. super.
Na 5 uur lopen komen we bij het eindpunt van de kloof, woow het was geweldig. Dan zeggen ze dat we nog 3 km moeten lopen, een half uurtje later zijn we eindelijk bij de zee. Even wat eten (onderweg was daar nergens een gelegenheid voor, behalve je eigen eten), en dan om half 6 met de boot terug naar een naast gelegen plaatsje. De enige mogelijkheid om hier weg te komen is met een boot, deze boottocht heeft nog zo'n 3 kwartier geduurd.
Het was echt zo onbeschrijfelijk mooi! Ik kan iedereen aanraden om deze kloof te gaan lopen als je hier in Kreta bent, ik zeg doen!

Morgen komen er wat foto's, de batterij van mijn fototoestel is nu namelijk leeg.. En we gaan vandaag een kijkje nemen in Cherso! (ook stappen of course..)


Dat was het wel tot nu toe,

Groetjes!

  • 21 September 2014 - 19:07

    Henri Koolen:

    Ha Kelly

    Super mooie foto's. Ik was al weer vergeten hoe mooi het daar was

    Geniet er van en tot Skypes

    X

    Papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Iraklion

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 December 2014

Nog 4 dagen te gaan!!

25 November 2014

't Laatste bezoek..!

16 November 2014

ff'kes een kort berichtje!

28 Oktober 2014

Eindelijk, bezoek! :)

05 Oktober 2014

Crete-Life!
Kelly

Hey! Sinds 24 augustus zit ik samen met 2 klasgenootjes voor 16 weken in Kreta! Wij zijn hier om stage te gaan lopen bij een dagbesteding, we gaan werken met mensen met een beperking. Dit doen we in de buurt van Heraklion, de hoofdstad van Kreta. Ik ben benieuwd wat het gaat worden!

Actief sinds 25 Aug. 2014
Verslag gelezen: 478
Totaal aantal bezoekers 11610

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: