Eerste echte 'volle' week stage! - Reisverslag uit Iraklion, Griekenland van Kelly Koolen - WaarBenJij.nu Eerste echte 'volle' week stage! - Reisverslag uit Iraklion, Griekenland van Kelly Koolen - WaarBenJij.nu

Eerste echte 'volle' week stage!

Blijf op de hoogte en volg Kelly

06 September 2014 | Griekenland, Iraklion

Hey!

Afgelopen maandag zijn we dan echt begonnen aan onze stage, we hebben deze week normaal stage gelopen. Een echte volle week! Of ja, wat je vol kunt noemen.. maandag t'm donderdag, dagelijks van 9 - half 3. Wat een vakan.. uhh stage zeg!

Maandag 1 september.
Eindelijk weer stage! Heb er toch wel naar uit gekeken de afgelopen 4 vrije dagen. Ben wel benieuwd hoe het met de kinderen is!
Om kwart over 9 gaat iedereen is langzaam aan de slag. We worden op gesplitst, ik ga met Maria met een groepje kinderen mee. Normaal maken ze in deze ruimte leuke dingetjes voor Kerst en Pasen, zoals kaarsen versieren. Omdat het nu nog vakantie is en ze dus geen programma hebben voor de kinderen, doen ze nog niet veel. De organisatie heeft een bestelling voor 2 bruiloften; het maken van kaartjes en kleinigheidjes voor de gasten inpakken. MAAR; hier pakken ze het net ietsje groter aan dan bij ons. Op een kleine bruiloft komen zo'n 400 gasten, op een middel zo'n 800 en op een grote toch wel een 2000 man! De bruiloften die wij moeten maken hebben 600 en 1100 gasten. Dus: dat is nogal wat werk! Dit alles moet snel en nauwkeurig gebeuren, vandaar dat de kinderen weinig tot niks mee kunnen en mogen helpen. Zelfs wij doen nog een aantal dingen fout, laat staan dat de kinderen alles in 1 keer perfect zullen doen.
Na een hele dag hetzelfde werk te hebben gedaan, kunnen we om half 3 al naar huis.
Eenmaal thuis ga ik weer even sporten, naar de winkel en koken. De dingen die thuis zo standaard zijn en voor je gedaan worden, moet ik nu zelf doen! Vind ik trouwens ook niet erg:)

Dinsdag 2 September: Opa is vandaag jarig en wordt 80! Hij krijgt een tablet (lees: I-pad, die andere tabletten het ie al zat..) Ik hoop dat hij dit (wel) snel gaat snappen, zodat we is kunnen skypen :).
Op stage was het vandaag leuk, ik leer langzaam aan steeds beter de kinderen kennen, ook al blijft het communiceren toch lastig. Dat communiceren gebeurt nu door handen en voeten te gebruiken of collega's het te laten vertalen. Verder is het werk nog gewoon hetzelfde; voor de bruiloft. Dat blijft de komende 2 weken denk ik nog wel zo, maar daarna begint het programma gelukkig!
O, en Maria vroeg vandaag aan mij of dat wij de aardbeving afgelopen week ook gevoeld hadden. 'jaaa!' zei ik enthousiast. Het zijn schijnbaar 2 aardbevingen kort na elkaar geweest die in totaal enkele minuten heeft geduurd. Deze aardbeving was 5.8 op de schaal van richter zei ze. Ik vind het nog steeds leuk dat ik dat mee heb gemaakt, haha.

Donderdag. Gister is er niet iets speciaals gebeurt, dus vond het beetje overbodig om daar een apart kopje van te maken..
Vandaag beginnen we op stage met een interview met Johanna, onze stagebegeleidster. Dit is voor een project van school (niet dat wij zomaar uit onszelf een interview gaan houden hoor). Het was een interessant interview vond ik, ik heb er veel van opgestoken! Het geeft eigenlijk een beter beeld van hoe het hier in Griekenland nu in elkaar steekt.
Verder kregen we leuk nieuws! Eerder had ik verteld dat wij de mogelijkheid krijgen om in een huis van deze organisatie mee te mogen kijken. Vandaag is er iemand bij ons die daar werkt, dus spreken we meteen wat af. We kunnen vanaf volgende week, elke dinsdag (ligt er natuurlijk aan hoe het bevalt) mee gaan naar het woonhuis. Omdat met z'n 3e te veel is, moeten we volgende week met 2e komen en de week erop iemand alleen. Dit geldt dan ook voor de rest van de weken. Op het logeerhuis zijn dan ook kinderen van onze dagbesteding, dat is juist kei leuk omdat je dan de kinderen ook anders ziet. Op die dinsdagen moeten wij van 5-9 werken. We gaan dan vooral de stad in, om gezamenlijk ergens te gaan eten en om te socializen. Ik ben hier echt heel erg benieuwd naar, het lijkt me super leuk!
Verder hebben we vandaag niet meer veel gedaan, gewoon de standaard dingetjes. Maar het is... WEEKEND! Na zo'n lange werkweek..

Vrijdag 5-9: We hebben weer weekend, dat wordt weer relaxen! Na vanmorgen weer even gesport te hebben, gaan we naar het strand. Pas de eerste keer sinds ik hier ben! Tis een mooi en fijn zand-strand, maar vies, daar wil je nog niet dood gevonden worden.. D'r ligt echt veel rotzooi, maar we vinden gelukkig een plaatsje waar het redelijk zuiver is :) Na een uur of anderhalf gelegen te hebben, gaan we weer terug. Vanavond gaan we uiteten; naar een Taverna. Dat is een typisch Grieks restaurant.
Eindelijk klaar, gaan we naar de taxi. We hebben van een collega een adresje gekregen van een goede Taverna, ben benieuwd. Als we aankomen, is het er ontzettend druk. Het personeel rende zelfs af en toe (en voor Griekse begrippen is dat héél hard werken..). We zaten en kregen meteen de kaart, we kregen het idee dat we snel moesten doen. Wij kende niet zo veel van de kaart, maar goed toch maar wat besteld waarvan we dachten dat het lekker zou zijn. Hier is het gebruikelijk om een aantal borden te bestellen met verschillende dingen, waar je dan met z'n alle van eet. We hadden Mousaka (dat had ik al eens eerder gehad, wat echt lekker is!), kaasballetjes, krabsalade, soort courgette burgers en nog iets met kaas. Het smaakte redelijk, maar door de drukte eet ik dan niet op mijn gemak. De andere 2 vonden het ook niet iets waarvan je zegt; o hier komen we een 2e keer terug. Maar goed, weten we dat ook weer!

6-9: Zaterdag, een goede dag om te beginnen met sporten (tja je moet ergens je vrije tijd mee vullen..). Vanmiddag hebben we even aan school gewerkt, ook dat moet natuurlijk bijgehouden worden.
We willen al graag een vlucht boeken, dus dat gaan we maar eens doen, (dachten we). We vinden een hele goedkope en ideale vlucht, willen we gaan betalen, werkt ons pasje niet. Wat is dat nou? Waarschijnlijk kunnen we alleen met een creditcard betalen.. Papa gebeld, die heeft een creditcard, dat werkte, maar die was niet thuis dus konden we als nog niet met de random reader betalen, balen! Doordat hier veel tijd overheen was gegaan, was de vlucht ondertussen al 30 euro duurder geworden (na een aantal keer te re-freshen, door de cookies waarschijnlijk?). Uiteindelijk is het boeken nog niet gelukt, dus proberen we morgen weer! En achteraf was het maar goed dat die duurdere vlucht boeken niet was gelukt, want toen ik even daarna weer keek, was ie weer de goedkope prijs.
Vanavond gaan we een 3e poging doen om op stap te gaan (3 maal scheepsrecht, hoop ik..) Ik ben benieuwd, heb er zin in!


Ik was van plan om het kort te houden deze keer, maar nu ik het zo terug lees valt dat weer tegen..

Groetjes daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Iraklion

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 December 2014

Nog 4 dagen te gaan!!

25 November 2014

't Laatste bezoek..!

16 November 2014

ff'kes een kort berichtje!

28 Oktober 2014

Eindelijk, bezoek! :)

05 Oktober 2014

Crete-Life!
Kelly

Hey! Sinds 24 augustus zit ik samen met 2 klasgenootjes voor 16 weken in Kreta! Wij zijn hier om stage te gaan lopen bij een dagbesteding, we gaan werken met mensen met een beperking. Dit doen we in de buurt van Heraklion, de hoofdstad van Kreta. Ik ben benieuwd wat het gaat worden!

Actief sinds 25 Aug. 2014
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 11589

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: