Eindelijk, bezoek! :) - Reisverslag uit Iraklion, Griekenland van Kelly Koolen - WaarBenJij.nu Eindelijk, bezoek! :) - Reisverslag uit Iraklion, Griekenland van Kelly Koolen - WaarBenJij.nu

Eindelijk, bezoek! :)

Blijf op de hoogte en volg Kelly

28 Oktober 2014 | Griekenland, Iraklion

Heyhey!

Het is alweer lang geleden.. maar dat had een reden. De afgelopen 1,5 week heb ik bezoek gehad, eindelijk opa, mama en Tom weer is gezien!

Op donderdag 16 oktober kwamen opa en mama aan, ze landden in Chania. Dat is een stad aan de andere kant van het eiland, 2/2,5 uur rijden. Om 11 uur 's avonds had ik ze, na lang zoeken, eindelijk gevonden. Dat was raar om ze weer in het echt te zien! Maar wel heel erg fijn, even familie om je heen. Ik heb ze meteen mijn kamertje laten zien en hebben daarna nog wat gedronken bij hun in het hotel.

Vrijdag- Vandaag ga ik met ze naar stage, een rondleiding geven om te laten zien wat wij hier nou doen. Ze vinden het heel leuk om te zien, opa -zo goed als z'n Engels is- verstaat er geen woord van dus vertalen we de nodige dingen voor hem, haha. Daarna rijden we door naar Knossos, een plaatsje vlak buiten Heraklion. Het schijnt dat je daar ook geweest moet zijn, maar toen we eraan kwamen, zagen we dat het iets met opgravingen/tempels van vroeger te maken had.. En als er ook maar iets is waar je opa, mama en mij níet blij mee kunt maken.. juist. Dus dat hadden we nogal vlug gezien. Dan maar weer terug naar de stad, dan zal ik ze is een Salty (ik ben er ondertussen achter dat het Savory crêpe heet in plaats van Salty..)- Savory crêpe laten proeven. En ja hoor, het valt in de smaak! Schôn :D Daarna nog wat in de stad rond sjokken, ze wat dingen laten zien. Opa had nog nooit zoveel cafétjes bij elkaar gezien zei die! 'S avonds hebben we nog ergens op een terrasje wat gedronken, was ook erg gezellig en hebben alweer veel gelachen deze eerste dag, haha.

Zaterdag ga ik lekker met ze ontbijten in het hotel, is een keer wat anders dan een 'bekske' yochurt met honing en crusli. Vandaag gaan we een eindje toeren, we gaan naar Agios Nikolaos, waar het klein eilandje 'spinalonga' bij ligt. Dat is ook een trekpleister voor toeristen; een fort van vroeger met een of andere kolonie erop. Niks voor mij, maar dat zul je al wel gemerkt hebben.. We rijden daar wat rond, het is onderweg best mooi en daar in dat plaatsje ook! Opa houdt echt van toeren, komt goed uit, mama en ik ook. Hij heeft wat op de kaart gekeken, en heeft een hoogvlakte gevonden (weer wat geleerd; een vlakte hoog in de bergen..) We rijden daarheen, het is toch wel apart om zoiets te zien. Ik had het anders voorgesteld; ik dacht dat het op een top van een berg een vlakte was, dat je vanuit daar ver weg kon kijken. Maar het was tussen hogere bergen een vlakte, maar deze vlakte lag wel op zo'n 900 meter hoogte. We waren van plan er omheen te rijden, maar halverwege dacht de tomtom er anders over. Hij stuurde ons midden door de vlakte, over onverharde wegen. We komen een auto tegen, op zich niet heel speciaal zou je denken. Maar deze heeft er zwarte waterslangen achter hangen, van ik gok zo'n 100 meter lang. Over een zandweg met keien en kiezels, sleept ie die verder.. '' er zullen wel gaten in moeten komen voor te sproeien'' zegt ons mam dan, hahaha.
We kwamen langs Chersonissos op de terugweg, komt dat even goed uit.. haha. We drinken nog een drankje (ik een baylies cocktail, hoe kan het ook anders..) en rijden dan weer naar huis. We gaan ergens wat eten en pakken nog een terrasje in de stad. Ik vind dat echt gezellig zo, fijn om weer samen te zijn :)

Zondag gaan we weer een dagje toeren, maar nu naar het zuiden van het eiland. We komen bij een strand uit, met een rots met gaten erin. Dat zijn vroeger grafkamers geweest en in de jaren ‘60 en ‘70 hebben hier hippies geleefd. Op een stukje lopen ligt er een 'red beach'. Ik ben benieuwd wat dat is, het lijkt me heel mooi. Maar dat stukje lopen valt vies tegen, we moeten een hele rots beklimmen. Ik met opa toch naar boven, dat vind ik ook echt genieten zo samen met opa iets doen wat we allebei gaaf vinden. Uiteindelijk komen we boven, maar dan is het nog een hele afdaling naar beneden, naar de red beach. Dus besluiten we om dat gedeelte maar over te slaan.. Het is een geweldig mooi uitzicht op de top van de berg, en het rode strand.. tja. het was inderdaad donker zand, maar het leek eerder donkerbruin (het is maar hoe je rood bekijkt..). Op de terugweg vinden we een ander pad, wat ook naar beneden loopt. Dit pad is net ietsje beter (lees: gewoon normaal begaanbaar in plaats van letterlijk moeten klimmen en klauteren). Ach ja, we hebben weer even de tijd van ons leven gehad :)
Daarna rijden we door binnen weggetjes terug naar huis, onderweg komen we nog een boomgaard met sinaasappels en mandarijnen tegen. Die kunnen we natuurlijk niet zomaar voorbij rijden, dus plukken we er een paar om mee te nemen, haha. 'S avonds gaan we bij een taverne uiteten, het is gezellig en lekker, maar dit is niet zo hun ding. Maakt niet uit, hebben ze het ook is geprobeerd. Nog ergens wat drinken en dan is het bijna zo ver; Tom is bijna hier!

Maandag ga ik nog een laatste keer ontbijten bij mama en opa in het hotel. Om 10 uur rijden we naar het vliegveld in Heraklion, om m'n schatje na 8 weken eindelijk op te halen! Wat was dat een raar moment toen we elkaar weer vast hadden. Het besef dat we weer samen waren kwam ook pas tegen de avond, haha.
We gaan snel naar huis om de koffer hier neer te zetten en spullen te pakken voor een nachtje in Chania. We gaan met mama en opa mee terug naar het vliegveld in Chania en blijven hier een nachtje om deze stad is te verkennen. Onderweg naar Chania komen we een meer tegen; het Kournas meer. Dit is het enige natuurlijke zoetwatermeer in Kreta. Het is een heel mooi uitzicht, maar we kunnen er niet lang blijven. Anders zullen mama en opa hier nog moeten blijven .. haha. We rijden door naar het vliegveld en leveren de auto weer in. Even afscheid nemen, dat is toch niet zo makkelijk.. tot over 8 weken mam en opa! Ik heb echt super dagen met jullie gehad!!
Nu op naar Chania met Tom, om heerlijk van onze vakantie te gaan genieten :)
In Chania aangekomen, zullen we ons hotel is gaan zoeken. We lopen richting de Old Town van Chania, daar ergens in de buurt was het hotel wist ik. Het ziet er super leuk uit daar; rondom de haven zijn superveel restaurantjes gebouwen waarvan je uitkijkt op zee. Deze lopen we allemaal voorbij en we lopen een steegje in. Zo'n typisch oud-Italiaans-achtig steegje. Ziet er super leuk uit! We gaan kijken wat het adres is en toevallig kijk ik op het straatnaam bordje achter Tom, en heel toevallig is dat net precies het goede straatje haha! We lopen daar in om ons hotel te zoeken en komen snel een man tegen, hij vraagt of we opzoek zijn naar een hotelkamer. Ik zeg dat ik heb gereserveerd en binnen 5 minuten staan we ineens in ons hotelkamer. Haha, wow. We kijken elkaar aan en beginnen te lachten, dat ging even vlug! Het ziet er heel leuk en knus uit; een klein kamertje gevuld met een groot 2-persoonsbed. Zo'n echt oud, maar mooi hemelbed. 'S avonds gaan we nog uiteten, en wat zaten we daar mooi. Dat was echt zo'n heel romantisch moment, haha.

Dinsdag willen we naar Elafonissi Beach gaan, een strand linksonder in Kreta. Dit schijnt zo'n mooi strand te zijn, met roze zand en caribisch zeewater. De busreis is enkel al 2 uur reizen vanaf Chania.. Word veel reizen vandaag dan als we ook nog terug naar Heraklion moeten. We vinden het een heel goed idee om dan nog maar een nachtje Chania er achteraan te plakken. Om 9 uur vertrekt de bus heen, om 5 uur rijd ie weer terug. We zijn dus 6 uur daar. En ja, wat is het daar mooi! Wauw, echt geweldig mooi. Wij hadden geluk dat we buiten het hoogseizoen er waren, want dan is het schijnt echt té druk. Verder kon je er wel niet heel veel meer doen als aan het strand liggen. Maar ja, met lange broeken kom je dan niet heel ver.. haha oeps, daar hadden we geen rekening mee gehouden toen we hier gingen. Na een lange busreis terug, zijn we weer aan de zee gaan eten, echt genieten dit, zo samen zijn!

Woensdag 22-10/ vandaag niet echt iets op de planning. Ik wil graag de stad wat doorlopen, kijken hoe de Old Town eruit ziet. Maria heeft een tijd geleden een café doorgegeven die in Chania zit. Iedereen schijnt het te kennen en hier moest ik écht heen gaan om een juicy chocolate cake te eten. Als Maria mij iets aanbeveelt is het altijd goed, dus dit kon ik niet missen. Het lag een stukje buiten Chania, we moesten met de bus daarheen. Net na een rotonde stapte we uit, we liepen die straat verder maar na een lange tijd gelopen te hebben en geen café tegengekomen te zijn, zijn we gaan vragen waar het was. Hmm, beetje jammer, het was de volgende afslag op de rotonde.. dat wordt weer 1,3 km. teruglopen.. haha, sorry schat mijn fout! Eindelijk bij Koukouvagia (dat café) aangekomen, hebben we de cake besteld. Die was groot! wow. Het was een brownie in chocoladesaus, die deels in de brownie was getrokken. Oe en wat was ie lekker! hij was zo op! Hmm.. Hier wil ik nog wel eens terug haha.
Daarna gaan we terug naar de bus, terug naar huis na 2 mooie dagen in Chania genoten te hebben! Deze reis duurde 3 uur.. dat was lang genoeg. Nog even bij een taverne eten toen we terug waren in Heraklion. Dit beviel Tom wel, een taverne :p .

Donderdag, Vandaag doen we gewoon is even lekker helemaal niks. We gaan bij Talos wat drinken, een hot chocolate aangezien het slecht weer is geworden.. Verder lekker genieten en lekker veel praten en lachen samen! Zo fijn:) 's Avonds gaan we weer uiteten bij een Taverne, deze keer was het een hele goeie!

Vrijdag is het nog steeds slecht weer.. dus weer een dagje relaxen en niks doen. Maar we hebben nog steeds geen crêpe op, en die moet Tom toch echt een hebben gehad voor ie weer gaat! We gaan bij Talos een crêpe eten, een ook dit is een hele goeie! Dat wil die ook wel vaker, haha. Verder doen we niks vandaag, lekker genieten!

Zaterdag 26-10/ We moeten toch echt nog een keer naar Chersonissos, dus gaan we er vandaag heen. Er is al bijna niks meer te doen, je merkt heel goed dat het einde van 't seizoen eraan zit te komen. We lopen wat rond en komen langs de Fish Spa. Jup, dat moeten we ook hebben gedaan! Dus hoppatee naar binnen en die bak in met onze voeten! Haha, het blijft echt grappig als die visjes aan je voeten knabbelen. Na een half uurtje liepen we met zachte voeten weer verder. Nog ergens een cocktail gedronken en tegen de avond gingen we weer naar huis. Vanavond gaan we bij een taverne eten en naar de film. Ja ook dat kan hier! We willen naar een film, om 22.20. We lopen op tijd aan bij de taverne maar onderweg staan we nog even romantisch samen naar de sterren te kijken. Ineens is het 22.30, oeps.. die film gaan we niet meer halen. Vlug er heen gelopen en een andere film uit gekozen (van het beperkte aantal Engelse films..) Het was een thriller zei de verkoopster, en laat ik daar niet zo'n fan van zijn.. maar alla, we proberen het. In het begin was het even wennen, ik wou telkens de ondertiteling lezen, maar ja daar kom je niet wijt mee als dat Grieks is.. Verder heb ik de halve film de binnenkant van mijn hand kunnen bestuderen. Deze films zijn dus niks voor mij :p.

Zondag besluiten we om is lekker ergens te gaan ontbijten, met jawel; een crêpe en een wafel! Die wafel had ik nog nooit gehad, maar dat is zeker zo goed als een crêpe! En zo ontbijten is ook niet erg om te doen trouwens.. haha. Verder de hele dag daar nog gezeten, gezellig gekletst en genoten :) 'S avonds voor de laatste keer voorlopig samen uiteten en samen slapen.. 

Maandag is het laatste dagje, vanavond om 8 uur vliegt Tom alweer naar huis. We gaan nog even naar de stad, ontbijten (deze keer niet met een crêpe.. haha) en terrassen. Nog even naar huis om de laatste spullen te pakken en nog even met elkaar knuffelen. Dan wordt het tijd om naar het vliegveld te gaan, helaas.. Na veel gejankt te hebben, veel knuffels en kusjes, zwaai ik 'm uit.. Over 7 weken ben ik weer bij je mop!
Ik heb echt heel erg genoten afgelopen week, dit was zo ontzettend fijn! Afscheid nemen is nooit leuk.. Dankjewel voor deze geweldig leuke week schat, ik ben zo blij met je!!

Nu begint het gewone leventje hier weer.. Woensdag begin ik weer met stage, vandaag (Dinsdag) hebben we een vrije dag gehad, het was een nationale dag hier. Het is hier trouwens nog steeds slecht weer(lees: regen regen en nog is regen), dus wat dat betreft heb ik het niet heel veel beter als jullie daar!

De foto's van de vakantie komen nog, ik denk vandaag of (waarschijnlijk) morgen!

Dat was het dan wel weer denk ik.. weer een heel verhaal, haha. Hopelijk vinden jullie het leuk om te lezen!

Groetjes daar aan iedereen :)

  • 03 November 2014 - 15:38

    Petra Quirijnen:

    Heey Kelly,

    Het verhaal was het wachten wel waard ;) Fijne onderbreking zo'n vakantie. Fijn dat je zo genoten hebt. Ja, en afscheid nemen is zwaar, maar je hebt nog een bezoekje in het zicht begreep ik. Daar kan je weer mooi naar toe leven. En dan duurt het niet lang meer of jou drie/vier maanden zijn alweer om.
    Tom heeft genoten en vindt Kreta erg mooi. Net zoals het eten er lekker was. De reis naar huis was wat minder (maar dat zal je allang hebben gehoord denk ik zo) Geniet nog de komende tijd, en ik kijk weer uit naar je volgende verslag. Groetjes van ons allemaal.

  • 07 November 2014 - 15:19

    Opa -oma -Roozen:

    hallo Kelly

    Nu zal je misschien wel op kijken, maar als oma en opa van Tom willen wij ook een reactie geven op je leuke verhalen want die lezen wij ook.
    wij zijn reuze blij voor je dat je het daar goed naar je zin hebt.
    Je heb al veel gezien van dat eiland, en dat nemen ze je niet meer af.al hoe wel het zal wel wennen geweest zijn voor je.
    hier gaat alles zijn gangetje.
    verder onze hartelijke groeten, succes met de laatste weken en we zien jou in december weer.


    opa - oma Roozen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Iraklion

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 December 2014

Nog 4 dagen te gaan!!

25 November 2014

't Laatste bezoek..!

16 November 2014

ff'kes een kort berichtje!

28 Oktober 2014

Eindelijk, bezoek! :)

05 Oktober 2014

Crete-Life!
Kelly

Hey! Sinds 24 augustus zit ik samen met 2 klasgenootjes voor 16 weken in Kreta! Wij zijn hier om stage te gaan lopen bij een dagbesteding, we gaan werken met mensen met een beperking. Dit doen we in de buurt van Heraklion, de hoofdstad van Kreta. Ik ben benieuwd wat het gaat worden!

Actief sinds 25 Aug. 2014
Verslag gelezen: 551
Totaal aantal bezoekers 11568

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: