Dagje Cherso & Avond op de woning - Reisverslag uit Iraklion, Griekenland van Kelly Koolen - WaarBenJij.nu Dagje Cherso & Avond op de woning - Reisverslag uit Iraklion, Griekenland van Kelly Koolen - WaarBenJij.nu

Dagje Cherso & Avond op de woning

Blijf op de hoogte en volg Kelly

24 September 2014 | Griekenland, Iraklion

Hey!

Afgelopen zaterdag waren we -eindelijk- is naar Chersonissos geweest. We waren er in de middag en keer, toen zijn eerst ergens gaan eten. Daarna was het shopping-time! Wat is dit een totaal andere stad dan Heraklion. In Cherso leven ze echt op toeristen, alleen maar toeristen winkels, bars, restaurants, auto/quad verhuur, ga zo maar verder. Ook wel leuk om een keer te zijn!
Lekker over de boulevard gewandeld en komen uiteindelijk bij wat clubs uit. We zullen is even rondkijken wat voor vanavond iets is..
Later op de avond gaan we ergens wat eten, bij een restaurant (Niki's) waar we al vaker langs waren gekomen die dag. We werden telkens aangesproken door een man, echt een geweldige vent, haha. Je kunt hem vergelijken met een Mr. Bean, gelachen dat we hebben! Hier hebben we heerlijk gegeten en een cocktail van de zaak gekregen, natuurlijk moest ik er een met Baileys proberen, hmm genieten!
Het is ondertussen al tegen 12 uur, dus op naar de kroegen! Al snel worden we door proppers aangehouden, wij krijgen een shotje en drinken er nog een drankje (baileys, what else?). Op naar de volgende! De volgende kroegen vallen helaas wel een beetje tegen.. Je merkte heel goed dat we buiten het seizoen zitten. Er zijn wel wat mensen in de kroegen, maar je kunt ze op 2 handen toch wel tellen.. vooruit 3 met ons d'r bij.
We hebben toch zeker wel een geslaagde avond gehad, I'll be back :)

Dinsdag 23 augustus.
Vandaag is het mijn beurt om weer naar het woonhuis te gaan, yess! Vanaf deze week mag er telkens maar 1 van ons 3e gaan, omdat het anders te druk is en onze begeleidster ons minder kan leren. (Wat te snappen is; 1 iemand die continue vragen heeft is al genoeg, laat staan 2)
Om 5 uur ben ik er, er zijn weer 3 andere kinderen deze week. Anthy (de begeleidster) begint weer meteen heel enthousiast dingen te vertellen, super leuk! Ik mag met een van de kinderen op een gegeven moment de was gaan opvouwen. Anthy leert mij een paar toepasselijke Griekse woordjes en deze probeer ik uit. Met resultaat :D Ik vraag of ze nog wat meer Griekse woordjes/zinnetjes op wil schrijven, zodat ik deze kan leren. Ze begint meteen te schrijven, haha. De communicatie gaat steeds beter met de kinderen, daar ben ik heel blij mee!
Om 7 uur gaan we ergens wat eten, deze week bij een crêperie. Hier hebben ze super veel crêpes; zowel sweet als salty. De sweet crêpes ken ik wel, deze zijn bijvoorbeeld met nutella (een echte aanrader trouwens :D). De salty crêpes ken ik nog niet, dus gaan we die is uitproberen! We hebben ontzettend veel keus; ik pak er een met kaas/bacon/champignons. Waauw wat is dat lekker!! Je kunt het vergelijken met een pannenkoek: maar dan iets dunner en dubbelgevouwen. Ik wil hier dadelijk niet meer weg uit Kreta, haha.
Om half 9 zijn we weer thuis, de dokter komt voor een van de kinderen. Een hele aardige dokter, hij verteld dat hij afgelopen weekend nog in Amsterdam is geweest, maar dat ze helaas als buitenlander de coffeeshop niet in mocht.. haha, helaas!

Verder tot nu toe een rustig weekje, met weinig op de planning.
De tijd vliegt trouwens al wel hier.. We zitten hier vandaag precies een maand!

Adios amigos (zo zie je maar, ik ben internationaal..)

  • 24 September 2014 - 22:09

    Opa.dre.:

    Ik.heb.jou.laatste.verslaggelezen.kellyheel.mooi,,hét.gaat.wel.goed.geloof.ik.ga.zo.door.kelly.tot.gouw.opa.XXX

  • 30 September 2014 - 14:16

    Petra Quirijnen:

    Heey Kelly,

    Wat gezellig om jouw verhalen te lezen. Volgens mij heb je het echt goed naar je zin daar. Wat ik weer heel fijn vind. Hier zit trouwens iemand die echt de dagen aan het aftellen is. Wachten duurt lang ;)
    Gelukkig gaat het bij jouw wat sneller. Leuke foto's heb je ook gemaakt. Bevalt je kamer je ook goed?
    Je krijgt steeds meer volgers want opa en oma lezen jouw verhalen nu ook. :)

    Groetjes Petra.

  • 30 September 2014 - 17:14

    Kelly:

    Hey Petra,

    Dankje, leuk om te horen dat jullie het allemaal volgen :)
    Ja het bevalt hier echt goed, mijn kamertje ook. Ik heb zoveel meer ruimte nu en heb mijn draai er ondertussen al wel gevonden.
    Haha, ik weet het.. Het duurt lang inderdaad, maar niks aan te doen helaas. Nog maar 3 weken! Maar de tijd vliegt hier al voorbij, als ik zo terug kijk. Ik zit nu al op 1/3.
    Aah, dat is leuk! hopelijk vinden zij het ook leuk om te lezen :)

    Groetjes daar aan iedereen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Iraklion

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 December 2014

Nog 4 dagen te gaan!!

25 November 2014

't Laatste bezoek..!

16 November 2014

ff'kes een kort berichtje!

28 Oktober 2014

Eindelijk, bezoek! :)

05 Oktober 2014

Crete-Life!
Kelly

Hey! Sinds 24 augustus zit ik samen met 2 klasgenootjes voor 16 weken in Kreta! Wij zijn hier om stage te gaan lopen bij een dagbesteding, we gaan werken met mensen met een beperking. Dit doen we in de buurt van Heraklion, de hoofdstad van Kreta. Ik ben benieuwd wat het gaat worden!

Actief sinds 25 Aug. 2014
Verslag gelezen: 376
Totaal aantal bezoekers 11564

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: