Afgelopen vrije daagjes - Reisverslag uit Iraklion, Griekenland van Kelly Koolen - WaarBenJij.nu Afgelopen vrije daagjes - Reisverslag uit Iraklion, Griekenland van Kelly Koolen - WaarBenJij.nu

Afgelopen vrije daagjes

Blijf op de hoogte en volg Kelly

31 Augustus 2014 | Griekenland, Iraklion

Hallo, Ben ik weer!

De afgelopen 4 dagen(!) zijn we vrij geweest, fijn zou je denken.. Dat is het inderdaad ook wel, maar op een gegeven moment ga je je toch vervelen in een kamertje van 4 bij 6. Naar het strand gaan heb ik eigenlijk wel gezien, daar verveel ik me toch alleen maar dus dat werd hem ook niet.

Donderdag 28 augustus: Onze eerste dag vrij, we zijn nog niet in het centrum van de stad geweest (wij zitten er zo'n 50 meter buiten) dus wat te doen? juist; Shoppen!
We gaan naar de stad met de bus en stappen bij het Eleftherias-square uit. Dit is een groot plein in het centrum van de stad. We lopen een winkelstraat in en bij de eerste winkel is het al raak; ik koop een leuke jurk! Dat word dus de komende tijd niet meer veel shoppen.. We lopen de straat uit en komen bij het Lion-square; een grote fontein met leeuwen erop. Hier omheen zijn verschillende restaurantjes gebouwd, het ziet er gezellig uit!
We lopen de volgende straat in, na even komen we er achter dat het al 6 uur is.. wat gaat de tijd toch snel! We gaan weer naar huis en sporten 's avonds nog even (wat trouwens heerlijk is in een soort privé fitnessruimte)!

Vrijdag 29 augustus: Raar wakker worden vandaag. Ik ben een paar keer wakker geworden maar waarvan weet ik niet meer. Ik kijk op m'n telefoon en heb een app'je van een van de meiden waarmee ik hier ben; 'kelly, voelde jij dat vannacht ook?' Toen besefte ik het weer: ik werd vannacht even wakker, alles schudde op en neer, een kleine aardbeving! Maar zo slaperig als ik was, viel ik weer in slaap en heb er verder weinig van mee gekregen.. De andere meiden waren hier ook wakker van geworden en zeiden dat het toch wel zo'n 5 minuutjes had geduurd. Best wel raar om zo de eerste keer mee te maken, je bent net in een ander land en dan gebeurt er ineens zoiets, vind het wel grappig :)
Overdag kregen we een mailtje van school, dat ze zijn begonnen met een project en deze moeten wij hier ook uitvoeren op onze stage. Aangezien wij hele goede leerlingen zijn, zijn wij hier 's middags meteen mee begonnen! Lekker bij een café in de Mall hier om de hoek een lekker verse jus d'orange drinken, uitkijkend op de mooie blauwe zee. Jep, die opdracht maken lukt ons wel!
'S avonds gaan we naar de stad; we willen het nachtleven is gaan verkennen! Eenmaal aangekomen en op terrasjes te hebben gezeten, horen we dat de clubs bij de Port zijn.. Helaas dat is iets te ver lopen voor ons. Dan morgen maar is kijken wat daar te doen is.

Zaterdag 30 augustus: Weer een vrije en rustige dag.. What to do? Vandaag doe ik niet heel veel, vooral veel skypen.
We hebben afgesproken om vanavond te gaan uiteten, dus zo gezegd zo gedaan. Op naar de stad om te gaan uiteten, daarna even op een terras zitten en dan door naar de Port om de clubs te zoeken! Na even lopen zijn we dan eindelijk bij de port, we vragen wat rond waar de clubs zitten. Na kort zoeken hebben we de eerste (club Loft) gevonden. Hier zitten zo'n 5 man binnen, dus lopen we verder, opzoek naar Island. Island is de club hier in de stad waar het altijd te doen is. Na een tijd lopen komen we er eindelijk aan, we willen naar binnen maar worden tegen gehouden. Ze vertellen ons dat er vanavond een besloten feest is.... Super, na 2 avonden een poging gewaagd te hebben nog niet op stap geweest. Ach ja, volgende week dan maar weer! We gaan nog even bij een ander clubje op het terras zitten. We zijn er ondertussen achter gekomen dat we telkens voor niks met de taxi gaan om de clubs te vinden. De clubs zitten zo goed als bij ons om de hoek van het appartement! Weten we dat ook weer, kunnen we de volgende keer kruipend naar huis :)

Zondag 31 augustus: Rond 12 uur word ik wakker, lekker een tour geslapen! Vandaag ook niet veel op de planning, alleen vanavond een keer sporten. Ik besef dat we hier vandaag al een week zitten.. De tijd gaat toch wel snel als ik zo terug denk!
Morgen mogen we gelukkig weer naar stage, ik heb er nu al zin in!:)

Dit was het weer voor even..

Tot de volgende!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Iraklion

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 December 2014

Nog 4 dagen te gaan!!

25 November 2014

't Laatste bezoek..!

16 November 2014

ff'kes een kort berichtje!

28 Oktober 2014

Eindelijk, bezoek! :)

05 Oktober 2014

Crete-Life!
Kelly

Hey! Sinds 24 augustus zit ik samen met 2 klasgenootjes voor 16 weken in Kreta! Wij zijn hier om stage te gaan lopen bij een dagbesteding, we gaan werken met mensen met een beperking. Dit doen we in de buurt van Heraklion, de hoofdstad van Kreta. Ik ben benieuwd wat het gaat worden!

Actief sinds 25 Aug. 2014
Verslag gelezen: 362
Totaal aantal bezoekers 11534

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: