De eerste dagen hier in Kreta - Reisverslag uit Iraklion, Griekenland van Kelly Koolen - WaarBenJij.nu De eerste dagen hier in Kreta - Reisverslag uit Iraklion, Griekenland van Kelly Koolen - WaarBenJij.nu

De eerste dagen hier in Kreta

Blijf op de hoogte en volg Kelly

26 Augustus 2014 | Griekenland, Iraklion

Hey!

Hier is dan, beter laat dan nooit, mijn eerste verslag!

Op zondag 24 Augustus was het om 5 uur dan eindelijk zover; op naar Kreta voor 16 weken om stage te gaan lopen!
Om 5 uur zou het vliegtuig vertrekken, maar het had een 20 minuten vertraging. Na een goed 3 /3,5 uur vliegen waren we om 09.30 dan geland (Griekse tijd, uurtje later dan in Nederland).
De koffers waren er al snel, op naar de taxi. We stapten in de taxi met de naam van het appartement, maar die kende de chauffeur niet.. begint goed dacht ik zo.. Gelukkig hadden we het adres, wat hij wel wist te vinden.
Eenmaal na een kwartiertje rijden bij het appartement aangekomen te zijn, was de eigenaar er niet. We kwamen wel een andere man tegen, die zijn sleutel in moest leveren omdat hij ging. We raakten aan de praat met hem, hij heeft ons best wel geholpen met wat dingen.
Na ruim een uur gewacht te hebben, kwam de eigenaar er eindelijk aan. Wel een aardige man. De kamer was nog niet helemaal klaar, uiteindelijk konden wij er een half uurtje later dan toch in.
De eerste paar dagen zouden wij samen in 1 studio zitten, zoals afgesproken. Na een weekje komen onze aparte studio's vrij en kunnen we daar in trekken. De kamer zag er -naar prijs/kwaliteit verhouding- wel goed uit. De badkamer viel alleen een beetje tegen maar alla.
Het is nog steeds zondag, pas 1 uur in de middag. We hebben honger dus gaan ergens eten, leuke tentjes hebben ze hier! Daarna zijn we langs de zee gelopen en op ons gemak gedaan, heerlijk. 's avonds zijn we weer ergens gaan eten, 'tis niet heel duur hier dus dat word vaker uiteten :d
's Avonds gaan we op tijd slapen, we hebben een nacht overgeslagen en zijn gesloopt.

Maandag 25 Augustus: Onze eerste stagedag.
Om 9 uur worden wij verwacht, we hebben de wekker om 7 uur gezet, zodat we zeker op tijd zijn. We weten dat het een kwartiertje met de bus is en dat we dan nog een stukje moeten lopen. We zijn van plan om eerst nog even langs de winkel te gaan, zodat we nog iets kunnen ontbijten (aangezien er gister geen winkels open waren). Om half 8 bedachten we ons de openingstijden van de winkels; shit. ze zijn pas om 8 uur open..
Dan maar zorgen dat we om 8 uur voor de deur staan. Snel snel wat halen wat we zo op kunnen eten, dan naar de bus. Het is even zoeken, eerst staan we verkeerd.. maar na wat vragen komen we er. De bus is er meteen, we stappen op de bus richting het vliegveld en stappen daar pas uit. Vanaf daar weten we ongeveer de weg, dus beginnen we met lopen. Alleen een klein probleempje kwamen we achter; we moeten om de landingsbaan heen, en laat die nou best lang zijn.. een kwartiertje verder denken we de weg gevonden te hebben, maar wat blijkt; we zijn nog niet om de baan heen. Dan maar weer een stukje terug en de volgende weg proberen. De volgende die we probeerde was gelukkig de goede, we liepen best ver door, te ver bleek uiteindelijk. Na in totaal een 3 kwartier gelopen te hebben en een kwartier te laat te zijn, komen we op ons stage adres aan. Onze contactpersoon is er, we stellen ons voor en ze loopt naar het hoofd van daar. Wanneer ze terug is, vertelt ze ons dat we vandaag en morgen vrij zjin, omdat onze stagebegeleidster er deze dagen nog niet is. Ook wel fijn! We vragen om een rondleiding en krijgen die ook een. Mijn eerste indruk: super leuk!
Het is een dagbesteding voor mensen met een beperking, in de leeftijdscategorie 18-40 jaar. Ze maken hier veel verschillende dingen (zoals cadeautjes voor bruiloften) en ziet er allemaal super leuk uit! Nu is het nog rustig vertelt ze, omdat er nog veel cliënten vakantie hebben. Volgende week zal het nog rustiger zijn (dus ben benieuwd hoeveel we dan moeten werken..?), maar daarna zijn ze er weer allemaal.
Ik ben echt heel erg benieuwd wat het gaat worden! Woensdag moeten we er om 10 uur zijn, ik kijk er al naar uit!

Eenmaal weer terug bij het appartement, krijgen we te horen dat er een van ons 's avonds al in een studio kan. Gelukkig mag ik daar in :). Om half 8 's avonds kan ik in mijn studio, alle spullen weer inpakken en over huizen naar m'n eigen kamertje! Het is een erg klein kamertje (een studio, dus ook wel te verwachten). Het ziet er allemaal wel leuk uit, maar de badkamer valt me echt tegen. Heel erg klein, een douche links in de hoek, met direct daarlangs de wastafel met spiegel, een kleine meter daar tegenover hangt het douchegordijn (wat wil zeggen dat er geen douchebak is; dus dat alles nat zal worden..) en daarlangs zit de wc . Dat alles in een hokje van 1 bij 2 als ik het zo goed inschat.. Helaas heb ik ook geen balkon en is mijn keukentje nou ook niet bepaald zuiver. Maar goed, dat ter zijde, gelukkig zit ik nu lekker in mijn eigen kamertje! Ik vind alles nog best vies, ik wil morgen eerst alles even gaan poetsen zodat het toch meer van mij voelt. Dus dat vrij zijn van stage komt me best goed uit :)

Dinsdag word ik wakker met spierpijn, veel spierpijn. Dat krijg je er van als je gaat sporten na een lange tijd.. We hebben hier trouwens een mooi fitness zaaltje erbij, dus ik vermaak me wel! Maar goed, ik werd dus met spierpijn wakker, in mijn billen, armen, nek, rug, alles wat je maar kan bedenken. Het bed lag ook best hard in vergelijking met wat ik gewend ben, dus vandaar die spierpijn in mijn nek denk ik.
Vandaag ga ik is rustig de dag beginnen, lekker op mijn gemak doen. De andere 2 meiden zijn naar het strand toe, ik ga naar de winkel om schoonmaak spullen te halen. De Lidl zit hier bijna om de hoek, ideaal dus. Eenmaal terug, begin ik alles af te wassen; het bestek, de borden, de pannen, enz. Het afwassen gaat niet heel makkelijk hier, maar het is te doen. (thuis is 't fijner, nooit gedacht dat ik dat zou zeggen trouwens..)
Ik voel me nog steeds niet op m'n gemak in mijn kamer, door de douche e.d. Na even met mama gebeld te hebben, ga ik naar de eigenaar van hier en vraag hem of hij nog andere kamers heeft voor mij. Dat heeft hij en geeft mij een sleutel dat ik kan gaan kijken. Ik kom de kamer binnen en het voelt meteen veel fijner, ruimer, betere badkamer, keuken en met een balkon. Ik heb mijn beslissing al gemaakt, maar dan komt hij met nog een kamer aan. Deze kamer is nu nog bezet, maar komt 11 september vrij. Deze kamer heeft een balkon van ik gok zo'n 4 bij 6 als het niet groter is, met uitzicht op zee (tussen de gebouwen door). De douche is mooi en ruim, het 2-persoons bed staat in een aparte kamer met een bank en tv, de keuken is mooi en ruim, met 2 tafels en een aantal stoelen. Deze ziet er echt super uit. Ik mag er even over denken en moet vanavond iets laten weten. Heel lang hoef ik er niet over te denken; ik wacht wel tot 11 september en trek dan in dat appartementje in! Ik kijk er nu echt al naar uit :)
Eenmaal weer in mijn kamer, ga ik verder met de kasten, tafels en douche te poetsen. Hierna zal ik toch maar eens mijn koffers uit gaan ruimen. Dat is nu ondertussen gebeurt en heb ik voor de 2e avond zelf gekookt hier, het is best leuk om te doen!
Nu voelt het al wat meer als mijn eigen dingetje, nu is het schoon en alles is opgeruimd.

Dat was het wel tot nu toe, hier hou ik het nog wel 16 weken vol! Met 30 graden, eigen kamertje, mijn eigen ding doen, paar dagen stage lopen en vooral heerlijk genieten hier!

Morgen is het zo ver; onze echte eerste dag. Ik ben benieuwd!


Groetjes daar in het koude kikkerlandje!

  • 26 Augustus 2014 - 20:20

    Linda Leijdekkers :

    Hoi Kelly fijn te hooren dat het goed met je gaat ik ga je reisverzlag volgen vindt ik kei leuk groetjes pas goed op je zelf en tot horens xxx

  • 26 Augustus 2014 - 23:05

    Astrid:

    Kei leuk Kelly! Heel veel plezier en ik hoop dat je je er snel thuis voelt.
    Liefs x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Iraklion

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 December 2014

Nog 4 dagen te gaan!!

25 November 2014

't Laatste bezoek..!

16 November 2014

ff'kes een kort berichtje!

28 Oktober 2014

Eindelijk, bezoek! :)

05 Oktober 2014

Crete-Life!
Kelly

Hey! Sinds 24 augustus zit ik samen met 2 klasgenootjes voor 16 weken in Kreta! Wij zijn hier om stage te gaan lopen bij een dagbesteding, we gaan werken met mensen met een beperking. Dit doen we in de buurt van Heraklion, de hoofdstad van Kreta. Ik ben benieuwd wat het gaat worden!

Actief sinds 25 Aug. 2014
Verslag gelezen: 401
Totaal aantal bezoekers 11563

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: